BilXtra Verksted

Din bilforhandler siden 1982!

 

Ingen kjede er sterkere enn sitt svakeste ledd. I BilXtra har vi tatt konsekvensen av dette og bestemt at vår kjede kun skal bestå av offentlig godkjente verksteder, som gjennom lang tids arbeid har bevist at de er blant markedets dyktigste. Men vi stopper ikke med det.

Kontinuerlig og målrettet arbeid for å utvikle og tilpasse oss til markedets stadig skiftende krav og utfordringer er også høyt prioritert.

For oss er det viktig at du som kunde føler trygghet når du overlater bilen i våre hender.

Trygghet for at problemene dine blir løst til riktig tid, pris og med den kvalitet du forventer. Og derfor vil vi oppfordre deg til ikke å nøle med å gi oss ros eller ris. Det er kundene våre vi lever av. Sammen er vi sterke.

Vil du bli kontaktet?

Mobilitetsgaranti

Hos BilXtra verksted får du 12 måneders Mobilitetsgaranti med på kjøpet, hvis du bestiller BilXtra-service med Mobilitetsgaranti, eller service ut fra bilens servicehefte

  • Din bil vil ikke starte, eller får driftsstans under kjøring?
  • Du har hatt et uhell-utoforkjøring eller kollisjon?
  • Du har vært uheldig og låst deg ute av bilen?
  • Bilnøkkelen er ødelagt eller mistet?
  • Bilen har gått tom for drivstoff?
  • Det er fylt feil drivstoff på tanken?
  • Du har vært uheldig og punktert og trenger hjelp til å bytte dekk?

For assistanse, ring oss på tlf. 800 30 742

Med BilXtra Mobilitetsgaranti får du hjelp uansett tid og sted i hele Norden i et helt år. Ved å utføre service hos BilXtra verksted vil Mobilitetsgarantien fornyes med 12 måneder og gi deg ekstra trygghet.

Dine fordeler:

  • Ingen egenandel
  • Hjelp på stedet eller på din hjemstedsadresse
  • Gratis transport til nærmeste BilXtra verksted
  • Gratis leiebil i inntil 3 dager
  • Alternativt ett døgns overnatting for deg og dine passasjerer
  • Assistanse 24 timer i døgnet, alle dager i året, i hele Norden

Ta kontakt med ditt lokale BilXtra verksted for pristilbud på service til din bil

Service

Hos BilXtra verksted får du Mobilitetsgaranti med på kjøpet. Vi skreddersyr Kilometer-service program. Du kan fritt velge verksted – uten å ofre nybilgaranti og trenger ikke lenger velge merkeverksteder til service og reparasjoner for å opprettholde garantien på bilen. EUs Matching quality-direktiv åpner for fri bruk av andre kvalitetsreservedeler.

Originale deler vs Matching quality
I henhold til EUs regelverk finnes det tre typer originale reservedeler. Den første typen er Originale deler produsert av bilprodusent, videre finnes det Originale deler produsert av underleverandør og distribuert av bilprodusent, og til slutt har du typen Originale deler som produseres av underleverandør i henhold til bilprodusentens spesifikasjoner og produksjonsnormer.

Med EU direktivet “Matching quality” på norsk Reservedeler av tilsvarende kvalitet åpnes det for å kunne bruke deler med samme kvalitet som det bilprodusentene bruker. Disse delene må være produsert etter bilprodusentens spesifikasjoner og produksjonsnormer. Dette for at du skal slippe å måtte reise til et merkeverksted for å få utført den obligatoriske Kilometer -servicen.

BilXtra verksted bruker kun deler av meget høy kvalitet og som alle er minst like bra eller bedre enn originaledeler. Derfor kan du trygt ta all service hos oss!

Følgende tjenester tilbys hos BilXtra verksted:

  • Kilometerservice iht bilfabrikkens intervaller, og i tillegg Mobilitetsgaranti med på kjøpet
  • Periodisk kjøretøykontroll (PKK/EU)
  • AC/klimaanlegg service
  • Diagnoseservice
  • Motorstyring og innsprøytningssystemer
  • Diesel
  • Bilelektrisk
  • Eksosanlegg
  • Forstilling
  • Bakstilling
  • Dekkservice

BilXtra verksted tar vare på bilen din!

Reparasjoner

BilXtra verksted lokaliserer og reparerer alle former for tekniske-, elektriske- og mekaniske feil, uansett bilmerke og -modell.

Verkstedene er profesjonelle verksteder med kunnskap og tidsriktig utstyr for å utføre service og reparasjoner selv på moderne, avanserte biler – uansett merke. Reparasjonene blir utført med originale deler og til konkurransedyktige priser. Du finner i dag mer enn 200 BilXtra verksteder i Norge. Det er trygt å vite at det ikke er langt til neste BilXtra verksted om uhellet skulle være ute eller din bil trenger en service.

Alle BilXtra verksteder følger vilkår ved bilreparasjoner som er godtatt av Norges Bilbransjeforbunds(NBF), Norges Automobilforbund (NAF), Motorførernes Avholdsforbund (MA), Kongelig Norsk Automobilklub (KNA), Forbrukerrådet og Forbrukerombudet. Dette skal gi deg den trygghet og forsikring du har krav på når du setter igjen bilen hos en av Norges største verkstedkjeder.

BilXtra ønsker å ta vare på bilen din!

EU Kontroll
BilXtra Verksted er godkjent av myndighetene for Periodisk kjøretøykontroll. En lovpålagt kontroll alle bileiere må igjennom annet hvert år.
Om BilXtra verksted

Ingen kjede er sterkere enn sitt svakeste ledd. I BilXtra har vi tatt konsekvensen av dette og bestemt at vår kjede kun skal bestå av offentlig godkjente verksteder, som gjennom lang tids arbeid har bevist at de er blant markedets dyktigste. Men vi stopper ikke med det. Kontinuerlig og målrettet arbeid for å utvikle og tilpasse oss til markedets stadig skiftende krav og utfordringer er også høyt prioritert. For oss er det viktig at du som kunde føler trygghet når du overlater bilen i våre hender. Trygghet for at problemene dine blir løst til riktig tid, pris og med den kvalitet du forventer. Og derfor vil vi oppfordre deg til ikke å nøle med å gi oss ros eller ris. Det er kundene våre vi lever av. Sammen er vi sterke.

Service og reprasjoner – uansett bilmerke!
Du trenger ikke lenger bytte verksted, bare fordi du har byttet bilmerke. BilXtra verksted tilbyr deg full kilometer -service uansett bilmerke og -modell. Første gangen du leverer bilen din hos BilXtra får du tildelt et servicehefte som er skreddersydd din bil. Dvs. din biltype/merke, årsmodell og kjørelengde og skal følge bilen. Akkurat som om du var hos et merkeverksted. Forskjellen er bare at du sparer tid og penger.

BilXtra verksted gjennomfører Periodisk kjøretøykontroll (PKK)
Gjennom innføringen av PKK har myndighetene skjerpet kravet til landets bilpark. Regelverket skjerper også kravene til oss som driver i verkstedbransjen. På våre verksteder vil du få rask og profesjonell hjelp. Innføringen av PKK er ment som et middel for å gjøre det tryggere å ferdes i trafikken. Det er BilXtra verksted også.

Alt du trenger på ett sted!
Hos BilXtra verksted finner du alt du trenger på ett sted. Ikke bare reparerer vi bilen din. Vi utfører også kilometer- service og PKK på alle bilmerker. Samtidig som du på alle BilXtra verksteder finner det du måtte trenger av viktige deler og bilrekvisita til din bil. Og det til svært konkurransedyktige priser.

BilXtra-kortet

NÅ KAN DU FÅ FAKTURA FRA DITT BILXTRA VERKSTED

BilXtra-kortet* gir deg som forbuker 30-60 dager faktura helt uten ekstra kostnad. Velger du å dele opp betalingen fra 4-12 måneder, kommer det ingen renter i tillegg.

Søk om BilXtra-kortet i nærmeste BilXtra-verksted/butikk, eller på nett.
*Forutsetter godkjent kredittvurdering

Originale bildeler

Alle Bilxtra bilverksted er offentlig godkjent i henhold til lokaler, opplæring av ansatte, arbeidsmetoder og verktøy. Deler som brukes av våre verksteder leveres fra produsenter som alle tilfredstiller kravet til Matching quality – EUs direktiv som åpner for fri bruk av andre kvalitetsreservedeler.

Du kan fritt velge verksted – uten å ofre nybilgaranti

Du trenger ikke lenger velge merkeverksteder til service og reparasjoner for å opprettholde garantien på bilen. EUs Matching quality-direktiv åpner for fri bruk av andre kvalitetsreservedeler. Kjempepositivt for forbrukeren, slår kjedesjef Ove Bakkemo i BilXtra fast. Imidlertid viser en undersøkelse gjort av Autobransjens Leverandørforening at få forbrukere kjenner til dette.
Merkeverksteder har levd godt på sitt reparasjons og leveransemonopol og priset sine tjenester deretter. For å opprettholde sin posisjon har derfor utrykk som “uoriginale deler” eller “piratdeler” flittig blitt brukt. På den måten er det skapt et bilde av at de eneste produkter som holder mål er merkenes egne produkter.

Originale deler vs Matching quality

I henhold til EUs regelverk finnes det tre typer originale reservedeler. Den første typen er Originale deler produsert av bilprodusent, videre finnes det Originale deler produsert av underleverandør og distribuert av bilprodusent, og til slutt har du typen Originale deler som produseres av underleverandør i henhold til bilprodusentens spesifikasjoner og produksjonsnormer.

Med EU direktivet “Matching quality” på norsk Reservedeler av tilsvarende kvalitet åpnes det for å kunne bruke deler med samme kvalitet som det bilprodusentene bruker. Disse delene må være produsert etter bilprodusentens spesifikasjoner og produksjonsnormer.

Bevisbyrden hos forhandleren
Innføringen av Matching quality medfører at reservedeler får like stor status som originale merkedeler. For forbrukeren vil dette få stor betydning. Konkurransen vil bli langt større og prisene på deler vil reduseres.

Et annet og viktig poeng er at bevisbyrden vil ligge hos bilprodusenten og ikke ? som i dag ? hos forbrukeren. Dersom det oppstår feil på bilen i garantitiden er det forhandlerens ansvar å bevise at Matching Quality-delene ikke holdt mål. – Bilforhandleren kan altså ikke frasi seg dette ansvaret, slik som tilfellet ofte har vært tidligere.

Stort informasjonsbehov
– Alle våre BilXtra verksteder er offentlig godkjent i henhold til lokaler, opplæring av ansatte, arbeidsmetoder og verktøy. Deler som brukes av våre verksteder leveres fra produsenter som alle tilfredstiller kravet til “Matching quality”.

Bakkemo trekker frem at verkstedene her har en stor oppgave foran seg. “Å akseptere at Matching quality, eller Reservedeler av tilsvarende kvalitet, er like gode som originale deler er en modningsprosess. Det finnes motforestillinger i bransjen, men her må verkstedene komme på banen. Verkstedene må fortelle hva de er dyktige på,” sier Bakkemo.

– Vi iBilXtra har derfor satt informasjonsspredning høyt på agendaen. Det vil resultere i informative plakater, brosjyremateriell og andre informasjonsaktiviteter. Disse informasjonskanalene skal på en nøkternt og informativ måte forteller bilisten om hva Matching quality er, hva begrepet innebærer og hvilke deler som vil omfattes. Brosjyremateriellet skal ligge ute på alle våre medlemsverksteder, sendes ut til alle våre abonnenter og ikke minst legges i bilen etter alle reparasjoner, sier Ove Bakkemo.

Men fortsatt et langt stykke å gå
Hans påstand om modningsprosess og informasjonsbehov bekreftes definitivt av en undersøkelse gjort av Norsk Statistikk på oppdrag for Autobransjens Leverandørforening (ABL). Den viser at svært få bileiere er klar over dette direktivet og dermed taper de flere tusen kroner på at de ikke benytter seg av de billigste alternativene.

Undersøkelsen forteller at så mye som syv av ti bileierne tror at det er bilprodusentene som lager originaldelene. Sannheten er at fire av fem deler i en ny bil kommer fra uavhengige delprodusenter. Videre tror seks av ti at det er viktig eller svært viktig å bruke originaldeler i forbindelse med service og reparasjon. I en kommentar til undersøkelsen sier ABLs styremedlem Arild Hansen, – Dette, sammen med misforståelsen om hvem som lager delene, styrer bileierne inn mot kjøp av deler som er merket med bilprodusentens logo, til tross for at de kunne ha fått samme del eller deler av tilsvarende kvalitet gjennomgående rimeligere om de hadde vært klar over realitetene.

Feil om verkstedsvalg
Store misforståelser er det også vedrørende verkstedsvalg. Fire av ti bileiere tror at bilprodusentens garanti faller bort hvis et frittstående verksted i stedet for bilmerkeverksted blir benyttet. – Vi har med andre ord en kjempejobb å gjøre når det gjelder å informere bileierne om fakta og om rettighetene de har i henhold til de nye EU reglene. Fortsatt er det en del bilprodusenter som gir villedende informasjon til forbrukerne om dette, og som derfor undergraver forbrukernes rettigheter og en fungerende konkurranse i markedet, sier Arild Hansen.

Konkurransetilsynet og Forbrukerombudet er på saken
Fakta er at rundt 20 prosent av bilens deler lages av bilprodusenten. Resten lages av andre aktører – og er originaldeler uansett hvilket distribusjonsnettverk de selges gjennom. – Bilprodusenten monterer delene til bilen din, og selger deretter reservedeler ofte merket med bilmerkets logo. Dette blir da feilaktig oppfattet som de eneste originale delene ? en myte merkeforhandlere og verksteder har benyttet i markedsføring gjennom originaldelbegrepet. Nå er det ikke lenger lov å bruke originaldeler kun om disse delene, sier Hansen

Konkurransetilsynet og Forbrukerombudet har nå mottatt flere henvendelser om feilinformasjon på dette området, så de har derfor valgt å se nærmere på saken.

Sjekk bremseskivene – nyhet fra Brembo

Nå er det lett å sjekke slitasje på bremseskivene. Easy Check fra Brembo muliggjør en enkel kontroll av bremseskivene. En visuell test er alt som skal til for å avgjøre om skivene er slitte eller holder flere mil på veien. Brembo har utviklet en serie som har 2 hull i skivene som fungerer som slitasjeindikatorer. Easy Check er en liten, men stor nyhet fra Brembo. Dette er den første bremseskiven med slitasjeindikator som er lett å sjekk, og som viser tykkelsen på skiven. Man kan selv avgjøre om man kan beholde skiven eller må skifte den ved første og beste anledning. Dette betyr enklere kontroll og økt sikkerhet for bilisten.

 Tykkelsen på bremseskiven er et vesentlig element for bremsekapasitet og sikkerhet. En tynn bremseskive kan avstedkomme mange faremomenter. Temperaturen kan fort bli for høy med tap av friksjon og avleiringer på bremseflaten som resultat. I tillegg vil muligheten for at bremsevæsken koker og raskere slitasje øke dramatisk.
Ventilerte bremseskiver fra Brembo kommer med et patentert ventilasjonssystem, er krysslipt og elektronisk avballansert. Brembo tilbyr det mest omfattende utvalget av orginale bremseskiver og er i tillegg ledende til ettermarkedet. Alle Brembos bremsesiver er OE sertifisert og oppfyller MQ kriteriet.
5 års garanti

5 år/100 000 km garanti på alle deler som inngår ved service eller reparasjon hos BilXtra verksted

5 år/ 100 000 km garanti (det som kommer først) mot fabrikasjon/materialfeil, gjelder ikke normal slitasje.

I garantiperioden må bilen ha jevnlig service etter fabrikkantens service og vedlikeholdsprogram, hos BilXtra verksted, eller annet offentlig godkjent verksted. Ordningen ble innført 1. januar 2011.

Litt om oss

Oslo Bilsenter ble stiftet i 1982 og omsetter årlig rundt 400 biler. Vårt bilanlegg er i stadig vekst og har utviklet seg til å omfatte over 6.000 kvm av høy standard. Vi er i dag 5 ansatte. Vårt bilanlegg fremstår i dag som et av de mest attraktive i Norge.

Les mer om om oss

Åpningstider

Ma, Ti, On, Fr: 09.00 - 17.00
Torsdag: 09.00 - 18.00
Lørdag: 10.00 - 14.00
Søndag: STENGT

Visning kan også avtales utenfor åpningstider Ring 900 21 598 for å avtale visning.

Åpningstider Verksted

Persveien 32, 0581 Oslo

Man - Fre: 08.00 - 17.00
Lørdag: STENGT
Søndag: STENGT

Oslo Bilsenter AS

Grenseveien 73, 0663 Oslo

23 17 02 00
post@oslobilsenter.no

Verksted / Reklamasjon
info@oslobilsenter.no

Følg oss på Facebook